Mit csinálunk

 

 

 

 

 

<< Mit csinálunk

Átfogó vállalati kézikönyv (Handbook)

A Handbook egy vállalati intranetre feltölthető, MS - Word formátumban szabadon szerkeszthető, web-es felületű tudásbázis, mely lehetővé teszi, hogy a cég belső élete szempontjából legfontosabb szabályok és információk minden munkatárs számára együttesen is elérhetők legyenek.

Alkalmazását elsősorban a gyorsan bővülő, de viszonylag kisebb létszámú (80-200 fős) cégeknek ajánljuk, ahol szükségessé vált a belső kommunikáció fejlesztése, és ahol problémát okoz, hogy bizonyos szabályozások hiányoznak, a meglévők pedig elszórtan és nehezen visszakereshetően léteznek, emiatt a vezetőknek egyre több időt kell töltenie olyan kérdések megválaszolásával, melyek egy egységes információs bázissal kiküszöbölhetők lennének.  
     
A Handbook megalkotásakor olyan szemmel próbáltuk nézni a dolgot, hogy annak elolvasása után az új munkatársak (persze a régiek is) tisztában legyenek a cég működésének alapjaival és a munkatársakat érintő valamennyi belső szabállyal és a fontosabb közérdekű információkkal. 
A főfejezeteket áttekintő tartalomjegyzék itt megtekinthető (JPG)

A Handbook bevezetésével elérhető eredmények:

  • Jelentősen javul és - a szükséges mértékben - intézményesül a belső kommunikáció
  • A meglévő íratlan "szokásjog" értékesebb elemei írottá, így rögzítetté válnak, míg a kevésbé tarthatóakat felváltják az új, írott szabályok
  • Maradandóvá válik és fejlődik a cég belső életében fontos- addig elszórtan létező - tudásbázis
  • Csökken a vezetők, a HR és a pénzügyi munkatársak operatív és adminisztrációs terhelése
  • A cég belső működése kiszámíthatóbbá válik, nő a bizalom a vezetőség iránt
  • Csökken a kiskapuk száma a kompenzációs és költség elszámolási területeken
  • Javul a belső működés összhangja a jogszabályi előírásokkal
  • Az új munkatársak számára könnyen áttekinthető és visszakereshető formában jelennek meg a céggel kapcsolatos legfontosabb értékek, ismeretek.
  • A Handbook piaci gyakorlaton alapuló fejezeteinek testreszabásával, a cég sajátosságait és egyedi igényeit kifejező tudásbázis jön létre  

A Handbook esetleges hátrányai:

A Handbook bevezetésekor elkerülhetetlen, hogy egyes területeken az addigi "kézi vezérlést" felváltják az írott és publikált szabályok, így ezt egyes vezetők hatalomvesztésnek élhetik meg, hiszen a személyes döntési szerepük csökkenhet a bevezetett új szabályok megjelenésével.

Ezért a Handbook alkalmazását olyan vezetőknek ajánljuk, akiknek fontosabb az adminisztrációs terhek csökkentése és az átláthatóság javítása, mint az egyedi döntési hatalom fenntartása, valamint lényegesebb a nyíltabb kommunikációból eredő hatékonyságnövekedés és bizalom, mint az információ birtoklásának előnye.     

 

 

nao

Map

Székhely:
1117 Budapest
Galambóc utca 21.

Iroda:
1124 Budapest
Csörsz utca 41
.


Ügyvezető:
Mezey Tamás

Telefon:
(06 1) 488 5409

Fax:
(06 1) 488 5481

Cégjegyzékszám:
01-09-86-0319

 

nao

 


©2006-2010 NAO Tanácsadó Kft. All rights reserved.